Suzuki wprowadza do polskich salonów modele Vitara Hybrid, SX4 S-CROSS Hybrid i Swift Sport Hybrid z układem mild hybrid 48V SHVS. Rozwiązanie współpracuje w unowocześnionym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) i zapewnia dynamiczne osiągi przy zmniejszonym zużyciu paliwa.
Układ mild hybrid 48V SHVS składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy w porównaniu ze stosowanym w innych modelach Suzuki układem 12V SHVS. Najważniejsze cechy nowego systemu to zupełnie nowe funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. System posiada również nową funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.
Pierwsze egzemplarze Vitary Hybrid i SX4 S-CROSS Hybrid są już dostępne w polskich salonach. Na początku kwietnia dołączy do nich Swift Sport Hybrid.
Najważniejsze informacje techniczne:
Zmodernizowany silnik 1.4 BOOSTERJET(K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS
Nowy silnik połączony z układem 48V
SHVS w modelach Vitara Hybrid, SX4 S-
CROSS Hybrid, Swift Sport Hybrid
zużywa mniej paliwa o 16%*, 15%* i
8%* niż w wersjach z silnikiem K14C.
*Dane w oparciu o metodę pomiarową WLTP.
Uzupełnianie momentu obrotowego
Gdy potrzebne jest rozwinięcie
maksymalnej siły napędowej,
urządzenie ISG działające jako silnik
elektryczny generuje dodatkowy
moment obrotowy. Dzięki temu
zapewnia natychmiastową reakcję już
przy niskim zakresie obrotów,
kompensując opóźnienie powstałe
pomiędzy otwarciem przepustnicy a
reakcją silnika.
Kompensowanie momentu obrotowego
Podczas jazdy z niską prędkością
obrotową silnika spalinowego, moment
obrotowy jest kompensowany przez
urządzenie ISG działające jako silnik
elektryczny. Dzięki temu poprawia się
płynność jazdy i zmniejsza zużycie
paliwa.
Wspomaganie biegu jałowego
Po wciśnięciu pedału sprzęgła
urządzenie ISG utrzymuje podwyższoną
prędkość obrotową silnika spalinowego
powyżej biegu jałowego, bez
konieczności dawkowania paliwa, co
wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.
Już jutro (17 października), w Sokółce, reprezentacja Polski zmierzy się z Bułgarami, medalistami Mistrzostw Świata i Europy. Zapraszamy do oglądania pięściarskich starć na Podlasiu – emocji na pewno nie zabraknie.
Dowiedz się więcejW Gdańsku przy ulicy Kartuskiej 391a, w pobliżu trójmiejskiej obwodnicy – droga nr 501 - znajdziecie nowy salon motocyklowy Suzuki, którego gospodarzem jest firma PM Auto.
Dowiedz się więcejZapraszamy na otwarcie nowego dilera motocykli Suzuki PM Auto, który swoją siedzibę uruchamia w Gdańsku przy ul. Kartuskiej 391A.
Dowiedz się więcejSuzuki oferuje samochody SUV w dwóch opcjach układu przeniesienia napędu, czyli tylko na przód lub na wszystkie koła. Koncern z Hamamatsu konsekwentnie i - co najważniejsze - od lat podkreśla, że napęd AWD ma wiele zalet.
Dowiedz się więcej