Pod maską nowej generacji Swifta jest nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy Z12E, o pojemności 1,2 litra. Jednostka ma sprawność cieplną sięgającą 40% (paliwo 95 RON), co skutkuje rzeczywiście większą oszczędnością spalania. Oprócz tego zmniejszono masę własną, zredukowano emisję spalin, a silnik generuje wyższy moment przy niskich prędkościach obrotowych dla lepszej reakcji na gaz oraz odpowiednich osiągów.
W porównaniu z silnikiem K12D (montowanym w poprzedniej-dotychczas oferowanej generacji modelu Swift) wysoką efektywność paliwową osiągnięto poprzez optymalizację turbulencji w cylindrze (szybsze spalanie), zastosowanie pośredniego mechanizmu blokującego (w układzie VVT), zwiększenie stopnia przepływu zaworu EGR oraz montaż wahadłowego mechanizmu napinającego pasek osprzętu i elektrycznej pompy wody. Zmniejszono także emisję cząstek stałych poprzez ograniczenie niepełnego spalania, które może wystąpić przy wyższych ciśnieniach sprężania, a także użycie trójdrożnego katalizatora o dużej chłonności i filtra cząstek stałych GPF (filtr cząstek stałych benzyny). Silnik Z12E współpracuje z systemem mild Hybrid SHVS 12V przekształcającym energię kinetyczną (odzyskiwaną podczas zwalniania lub przy hamowaniu), która jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym, zaś ISG (generator zintegrowany z rozrusznikiem) wspomaga silnik podczas przyspieszania. Dzięki temu Swift jest jeszcze bardziej oszczędny i emituje mniej szkodliwych dla środowiska substancji.
Pierwszy w pełni elektryczny samochód Suzuki, model e VITARA już w najbliższy czwartek 24 kwietnia 2025 roku pojawi się w Polsce.
Dowiedz się więcejSuzuki Marine Academy to inicjatywa spółki Suzuki Motor Poland, importera samochodów, motocykli oraz silników zaburtowych dedykowana klientom, którzy kupili bądź zamierzają wkrótce nabyć silnik zaburtowy marki z Hamamatsu.
Dowiedz się więcejNiech Wielkanoc rozkwita radością i pogodą ducha. Dla wszystkich Was!
Dowiedz się więcejModel e VITARA zadebiutował 4 listopada w Mediolanie. Jego produkcja rozpoczyna się w fabryce Suzuki Motor Gujarat w Indiach, a sprzedaż (w Europie, Indiach i w Japonii) rusza jesienią 2025 r. Samochód właśnie przetestowali pierwsi dziennikarze.
Dowiedz się więcej